Kim jest anioł biznesu?

Anioł biznesu w świecie inwestycji to osoba, która daje finansowanie na rozpoczęcie działalności gospodarczej, zwykle w zamian za akcje lub obligacje zamienne lub własność firmy. Inwestorzy aniołowie zazwyczaj udzielają wsparcia nowym start-upom na bardzo wczesnym etapie i większość z nich nie chce wspierać ich na najwcześniejszych etapach.

Co robi anioł biznesu?

Dzieje się tak dlatego, że boją się ryzyka i chcieliby, aby firma znacznie się rozwijała, zanim zainwestują w nią. W ten sposób poszukują firm z obiecującą przyszłością, z potencjałem rynkowym i solidnym biznesplanem. Firma wspierana przez anioła biznesu ma znacznie większą szansę na sukces. Inwestorzy zazwyczaj mają udokumentowane doświadczenie w osiąganiu zysków, więc oferują fundusze bez regresu, co oznacza, że ​​jeśli firma nie osiąga zysku, nie muszą płacić żadnych pieniędzy.

Większość aniołów biznesu woli finansować za pośrednictwem prywatnych firm kapitałowych niż za pośrednictwem firm venture capital. Powodem jest to, że są w stanie kontrolować strategię wyjścia i mogą uniemożliwić inwestorom wcześniejsze wycofanie się z inwestycji. Wolą również ten układ, ponieważ nie potrzeba dodatkowej papierkowej roboty lub nie potrzeba jej wcale. Wielu aniołów biznesu ma osobiste powiązania z firmami, w które inwestują i są gotowi czekać miesiącami, aż firma zacznie działać i przyniesie zysk.

Minus korzystania z pomocy anioła biznesu

Minusem jest to, że mogą nie zapewnić takiego samego poziomu kapitału, jaki byłby w przypadku założenia firmy venture capital. Firmy private equity zazwyczaj samodzielnie przeprowadzają ocenę działalności, biorąc pod uwagę sprawozdania finansowe i odpowiednie prognozy. Z drugiej strony aniołowie biznesu wolą przeprowadzać wycenę za pomocą zewnętrznych firm finansujących. Polegają na solidności modelu biznesowego organizacji i możliwości osiągnięcia znaczącego wzrostu w ciągu roku lub dwóch przy wykorzystaniu wpływów z inwestycji.

Większość aniołów biznesu koncentruje się na osiągnięciu wzrostu na jednym ze swoich głównych rynków i dlatego woli inwestować w spółki skupiające się na branży opieki zdrowotnej, technologii, żywności lub produktów konsumenckich. Jednak wielu przyjrzy się niewielkiej liczbie branż i skoncentruje się na tych, które mają potencjał przyciągania znaczącej wartości w miarę dojrzewania firm.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You May Also Like